Pages

Saturday, April 16, 2011

Tanda-tanda nak terkena sihir atau saka

Tadi, on the way nak pergi ziarah arwah Tok wook kat kampung, mak aku pun bukak cerita. Mak aku cakap, pagi tadi dalam Kuliyyah Subuh ada bagitau macam mana nak tengok someone yang terkena sihir.

Mula-mula kalau nak kenal, bangun-bangun pagi, kau akan tengok kesan lebam di badan. Hah, itu bermaksud, SIHIR atau SAKA tu nak menyinggah dan nak duduk di badan kau.

What?? Lebam? Peha aku pernah la lebam kalau bangun pagi, tapi dulu dulu la. Sekarang, dah takde. Tapi, agaknya aku tidur buas sangat kot. Habis langgar katil semua, pasal tu la kot dapat lebam. Hekhek..

Then, salah satu cara lagi melalui mimpi. Kalau kau mimpi beranak dan menyusukan anak, itu bermakna sihir memang dah ada dalam badan kau. Nauzubillah. Seram aku dengar.

Sama-sama la kita berjaga-jaga. Orang ni kita tak tau niat dieorang kan. Macam-macam boleh buat. Kadang, muka baik pun tak semestinya baik dan kalau muka nampak jahat, tak semestinya jahat. Kan? Jadi, don't judge people berdasarkan luaran. Nauzubillah..

So, awal-awal aku mintak maaf kalau ada menyinggung perasaan sape-sape. Janganlah meminta tolong dengan syaitan, mintalah pertolongan dari Allah s.w.t.

10 comments:

Encik Psychopath said...

halamak. aku salu mimpi kene belit ular. mcmane ni ?

Puteri Iqa Izyan said...

ibu iqa selalu ade lebam2.

byk gile :P

Dee Zahari said...

seram laa.. xrajin lagi kena symptoms2 tu

zacky ~786~ said...

elak elak kn laa..~

Asyraf said...

asyraf laki camne nk mimpi beranak..haha

Inspirationalefeks said...

wahhh mek tkt :(

mar said...

oh yeke?
mar dulu pon penah gak ade lebam2 kt lutut, kt paha..
lor dok tahu la pulok lagu tuh..hehe

Nur Liyana said...

takut la..minta dijauhkan...huhuhu

Mr feckry said...

wa rasa mak lu tengok tanya ustaz chanel tv 9 la

Tihara said...

mimpi mainan syaitan..
lebam2 tu, ada org kata pelesit..
pelesit ni ada tuan yg bela..
mintak dijauhkan..semuga Allah melindungi kita semua